Expertblog over social media in de healthsector

Ziekenhuismedewerkers zijn actief op Twitter en delen berichten met belangstellende volgers. Medewerkers worden vaak gezien als de beste ambassadeurs, zeker op social media. Maar geldt dit ook voor mensen die werkzaam zijn in de healthsector? Buzzcapture deed onderzoek naar de Twitter-activiteiten en vroeg experts naar hun mening.

Interview experts

Dit is de intro van het expertblog van Buzzcapture op Marketingfacts. Judith van der Rijt interviewde mij, als actief twitteraar. Maar vooral ook als expert op dit gebied binnen de ziekenhuiswereld. Ik geef antwoorden over de meerwaarde en valkuilen van het actieve social media gebruik bij zorgmedewerkers. En ook geef ik mijn mening over de kansen voor bedrijven.

Kennisdeling

Een van mijn quotes in het expertblog: “Het gebruik van social media prikkelt werknemers tot creativiteit en nadenken. Ik twitter op mijn gebied om mensen een kijkje te geven in de online wereld. Je volgt interessante mensen uit jouw beroepsgroep, je discussieert en deelt kennis. Maar ik vind het ook een goede mogelijkheid om je expertise tentoon te spreiden. Specialisten kunnen bijvoorbeeld over hun vakgebied twitteren en zo hun netwerk vergroten.”

Van medewerker tot medewerver

Ook zie ik medewerkers op social media als belangrijke ambassadeurs van de organisatie. Zowel op het gebied van naamsbekendheid van het ziekenhuis, maar ook heeft het een grote meerwaarde op het gebied van recruitment. “Medewerkers kunnen vacatures delen via hun eigen netwerk op social media. Bij ons is het motto: van medewerker tot medewerver.”

Mijn ziekenhuis

Zoals bekend heb ik het gehele social media beleid op poten gezet en uitgebouwd in het TweeSteden ziekenhuis. Dat was één van mijn dagelijkse werkzaamheden, maar uiteraard kon dit nóg beter. Daarom zijn er nog volop kansen om méér ambassadeurs in het ziekenhuis te hebben en nóg beter te communiceren met onze doelgroep, wáár zij zijn en wanneer zij daar zijn.

Ambities

Dat is een van mijn ambities voor 2016. Zodra het grootste deel van de website van het fusieziekenhuis online staat, ga ik samen met mijn ‘partner in crime’ Marc Marinus de social media strategie verder gestalte geven.

Lekker leesvoer!

Voor nu: veel leesplezier! Ik hoor graag hoe jij kijkt naar de twitterende medewerker in de healthsector.

4 experts over het gebruik van social media in de healthsector

4 experts over het gebruik van social media in de healthsector. Beeld en artikel: Buzzcapture

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.