Logo Instagram

Instagram: ook zakelijk kun je er niet meer omheen

Instagram wordt steeds populairder. Even wat cijfers: ruim 400 miljoen actieve gebruikers delen dagelijks 80 miljoen foto’s en delen 3,5 miljard hartjes uit. And it’s still counting! In het begin was het nog ‘gewoon’ leuk om een fancy filtertje over je saaie foto te gooien, nu is het booming. De opmars werd ingezet toen Facebook in 2012 Instagram overnam.

Cijfers gebruik Instagram. Bron: Instagram.com, 5 oktober 2015

Foto-sharing

Foto’s maken, delen en kijken is leuk. En velen -voornamelijk jongeren- doen dat de hele dag door. Instagram is dé manier om foto’s te delen. Vanuit Instagram kun je het vervolgens weer delen op onder andere Facebook, Twitter en Flickr. Behalve jongeren hebben nu ook volwassenen (en ouderen) een account. Daarnaast zijn er ook steeds meer bedrijven actief op dit social media-platform.

Keuzes maken

Juist dat wilde ik jaren terug ook al doen voor ons ziekenhuis. Maar, zoals met iedere sociaalnetwerksite, moet je het ook goed doen. En structureel inzetten. Het moet toegevoegde waarde hebben. Je hoeft echt niet een enorme strategie eraan te koppelen, maar mijn focus lag even niet bij Instagram. Een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen.

Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube en ja ook een beetje Google+ en Vimeo. Dat waren de social media die we als TweeSteden ziekenhuis inzetten. Met de definitieve fusie van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ) in het vooruitzicht, wordt het ook tijd om nieuwe accounts in het leven te roepen. En om andere social media-kanalen in te zetten.

ETZ op Instagram

Voor 2016 willen we duidelijk ook Instagram inzetten in onze social media strategie. Ik heb hierbij al wel wat ideeën, maar ik ben nu ook vooral benieuwd naar jullie ideeën om het zakelijk in te zetten. En specifiek ook bij een ziekenhuis. Laat een reactie achter en deel je ervaringen! Oh, en volg mij ook #like4like 😉

Patrick op Instagram | patrickbrok.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.