logo ETZ

ETZ ook op social media gefuseerd

Het is 1 januari geweest, dus het is tijd voor ETZ! ETZ (Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis) is de nieuwe naam van de gefuseerde ziekenhuizen. Het wordt een buitengewoon jaar. Een buitengewoon spannend jaar, met volop uitdagingen. Ook op het gebied van social media.

Zowel het TweeSteden ziekenhuis als het St. Elisabeth Ziekenhuis hebben accounts op de diverse platforms. Nu de fusie een feit is, wordt het tijd om de social media accounts samen te voegen. Of nieuwe accounts aan te maken.

De accounts

In dit blog som ik de (nieuwe) accounts op voor ons ziekenhuis.

Zoals je misschien wel ziet, moet een en ander nog wat gefinetuned worden. Qua naamgeving, maar ook qua invulling. We wilden graag de meeste volgers en historie behouden voor onze twee meest gebruikte social mediakanalen. Vandaar de keuze om niet helemaal op nul te beginnen.

Afwegingen

Voor Twitter hebben we het account van @TweeStedenzkh een andere naam gegeven, namelijk @ETZnl. We wilden graag @ETZ claimen, maar een account met drie karakters kunnen we helaas niet meer aanmaken. Een uitzondering kwam er niet. Ondanks herhaaldelijke verzoeken, kwam er zelfs geen reactie vanuit het officiële supportteam van Twitter.

Op Facebook hebben we de bestaande pagina van locatie Elisabeth gebruikt. De Facebook-pagina van het TweeSteden is veranderd naar ETZ TweeSteden. Dit blijft dus nog wel in de lucht, maar wordt vooral gebruikt voor webcare en voor het inchecken op locatie. Daarom is ook nog een derde pagina in het leven geroepen, namelijk ETZ Waalwijk. Deze staat nog in de kinderschoenen.

Volg het ETZ ook op Facebook!

Op LinkedIn hebben we een nieuwe bedrijfspagina aangemaakt. De ‘nieuwe’ medewerkers van het ETZ kunnen alvast aangeven hier te werken en andere geïnteresseerden kunnen onze pagina gaan volgen!

YouTube en Google + voegden we al samen in 2014. Instagram is alvast aangemaakt en hier wil ik écht iets mee voor het ETZ. Maar we gaan niet als een kip zonder kop beginnen. Scribd en Pinterest worden met regelmatig ingezet.

In de loop van 2016 is het de bedoeling om de diverse social media-kanalen verder te ontwikkelen, zoals je kon lezen bij mijn online speerpunten voor 2016. Maar first things first. De nieuwe website van het ETZ heeft nu de hoogste prioriteit. In een volgend blog schrijf ik hoe het ervoor staat!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.