
Online marketingtrends voor 2017
De online ontwikkelingen zijn bijna niet bij te houden. Dat geldt vooral ook op het gebied van online marketing. Er worden jaarlijks miljarden euro’s uitgegeven aan online reclame, waarbij adverteren op de grote platforms Google en Facebook nog steeds het meest populair is. Nederland is meer mobiel dan ooit. We swipen wat af. Het moet sneller, visueler. Hoe moet je bijvoorbeeld als bedrijf de ‘Snapchat-generatie’ bereiken?
Op Frankwatching.com las ik vandaag een interessant en volledig artikel over online marketing trends. Interessant voor mijzelf om me hier verder in te verdiepen, maar zeker ook een must read voor jullie. Behalve een korte terugblik op het afgelopen jaar, is het vooral een blik op de toekomst.
Welke online marketingtrends zijn er?
Alvast vijf trends op een rijtje.
- Grotere focus op mobiel
- Meer urgentie voor conversieoptimalisatie per device
- Verdere groei voice search
- Businessmodellen worden op basis van data geoptimaliseerd
- Verdere groei video advertising
Hoe val je op in de menigte? Hoe overtuig je je directie? Hoe ga jij mee in de stormachtige ontwikkelingen? Lees het artikel op Frankwatching.com. Credits voor de schrijver van dit artikel, Joris Toonders.